חיפוש

איך ניתן להוריד את פיצויים בתיק תאונות דרכים

תאונת דרכים הן אירוע קשה.
גם תאונה שמסתיימת ללא נפגעים או פצועים, איננה אירוע נעים.
ובמקרים בהם יש פגיעה קלה כחמורה ברכוש – זה עוד יותר לא נעים.
במצבים של פגיעה ברכוש לרוב נחשוב על הצד לו נפגע הרכוש ועל עוגמת הנפש הנגרמת לו.
אולם, אנו מחמיצים את העובדה שגם לצד הפוגע נגרמת עוגמת נפש לא מעטה הן בשל הבירוקרטיה הרבה שיש להתעסק בה, וכן תשלומי הפיצויים שצריך לשלם.
האם תשלום פיצויים הוא הכרחי? כיצד ניתן להוריד אותם? זאת ועוד, במאמר הבא.

 

חוק פיצויים לנפגעים מתאונות דרכים

חוק פיצויים לנפגעי תאונות הדרכים נחקק ב1975 נולד מתוך הרצון הטוב לשמור על נפגעי תאונות דרכים. אדם שנפגע בתאונת דרכים העונה להגדרה המופיעה בחוק, זכאי לתבוע פיצויים שיגיעו באופן מיידי מאת הנהג הפוגע, בלי קשר לשאלת מידת האשמה שלו.
כלומר, גם אם טכנית, התנהגותו הרשלנית של הולך רגל היא שגרמה לתאונת הדרכים ולפציעתו, הוא עדיין יהיה זכאי לתשלומי פיצויים מטעם חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

 

מה נחשב תאונת דרכים?

הסעיף הראשון בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגדיר מהי תאונת דרכים:

 "תאונת דרכים" – מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי";

כלומר, ההגדרה של תאונת דרכים היא אירוע בה נגרם לאדם נזק גופני, המוגדר בסעיף כמוות, מחלה, פגיעה פיסית או שכלית, לרבות פגיעה בעזר חוץ- גופני שנועד לסיוע בתפקוד כמו פרוטזה או כיסא גלגלים.

 

חוק פיצויים לנפגעים מתאונות דרכים– למה הוא חשוב?

בעבר, להרבה מהמעורבים בתאונות דרכים היה קושי משמעותי בתביעת כספי פיצויים מחברת הביטוח. כתוצאה מכך נחקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. החוק אומר שמי שנפגע מתאונות דרכים– זכאי לקבלת כספי פיצויים מחברת הביטוח באופן אוטומטי.

 

ומי יגן על הנהג הפוגע?

כל זאת טוב ויפה, אבל אנחנו מבקשים להסיט את תמונת המצלמה לנהג הפוגע.
כולנו עושים טעויות, ואלפי- כמעט תאונות קורות מדי יום. נהג שלא שפר מזלו ובשוגג עשה תאונה, נשאר בלי חוק שיגונן עליו מפני התביעה המעוגנת בחוק של נפגע. מה הפוגע יכול לעשות כדי להוריד את גובה תשלומי הפיצויים?

 

עורך דין תאונות דרכים

אם נקלעתם לתאונת דרכים, בתור פוגעים (וגם בתור נפגעים) מומלץ מאד להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין תאונות דרכים. הוא החבר הטוב ביותר שלכם מרגע התאונה. הוא שיעזור לכם לברר כיצד להוריד את תשלומי הפיצויים ותשלומים נוספים שקשורים בתביעה.

 

איש משפט

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »