חיפוש

איך מחליטים על עלויות של מזונות לקטינים

אחת הקביעות המשפטיות החשובות ביותר בכל הליך גירושין היא עלות המזונות שהצדדים מחויבים בהם. קביעת המזונות נחשבת לאחת הקביעות הכי מורכבות לאור העובדה שהיא מושפעת מנתונים רבים שיכולים להשתנות בכל רגע. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין איך בית המשפט יקבע את גובה המזונות שתשלמו, וכמובן, איך אפשר להטות את הפסיקה לטובתכם.

 

מזונות לקטינים

תשלום מזונות לקטינים הוא כלי שהמדינה מפעילה כדי למנוע מצב שבו קטינים נפגעים בשל הגירושין של הוריהם. בעוד שבעבר תשלום המזונות היה מוטל על האב לאור העובדה שהילדים היו בדרך כלל אצל האם, כיום ישנה חלוקה שווה יותר מבחינת האחריות על הילדים ולכן תשלומי המזונות לא בהכרח רואים את המגדר בתור שיקול מרכזי. החישוב עצמו מושפע מהנתונים הבאים.

מזונות לקטינים

הוצאות הילדים

הנתון הראשון הוא כמובן העלות של הטיפול בילדים. בעלות הזו ניתן למנות את דמי המחייה שלהם, ביגוד, תשלומים לחינוך ומערכות שונות וכיו"ב. החישובים הללו נעשים על ידי בית המשפט, והמטרה שלהם היא לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה בילדים, תוך כדי הקפדה על כך שבני הזוג ישלמו סכומים שסבירים מבחינת ההכנסה שלהם.

 

סוג המשמורת

נתון נוסף שמשפיע על עלות המזונות הוא סוג המשמורת של הילדים. ככל שמדובר על משמורת משותפת שבה בני הזוג נושאים בשווה בנטל עלות המזונות תהיה קטנה יותר. מנגד, מצב שבו יש בן זוג שהילדים נמצאים אצלו יותר מאשר אצל בן הזוג השני יגרום לכך שהוא ישלם פחות מזונות או שתלשום המזונות אליו יהיה גבוה יותר.

 

ההכנסות של בני הזוג

עוד נתון בעל משמעות רבה בקביעת המזונות הוא ההכנסה של בני הזוג. אחת הסיבות בגינה תשלומי המזונות עברו שינוי משמעותי בשנים האחרונות היא עליית ההכנסה הממוצעת של נשים. בעוד שבעבר הגבר היה זה שמרוויח את המשכורת המשמעותית, כיום המצב הזה לא הכרחי, וישנם מקרים רבים שבהם דווקא האישה היא זו שמרוויחה את המשכורת הגבוהה מבין השניים.

 

חשיבות הייעוץ המשפטי בתהליך

הדבר האחרון שחשוב לנו לומר לכם נוגע לייעוץ המשפטי במהלך קביעת המזונות. הליך גירושין הוא הליך מורכב מבחינה נפשית, והוא מלווה בלא מעט מתחים וקשיים. המטרה שלכם היא לצמצם עד כמה שאפשר את הפגיעה בכם תוך שמירה מלאה על הזכויות שלכם ושל הילדים. ליווי של עורך דין מנוסה מהתחום יוכל לעזור לכם להגיע למצב שבו תשלומי המזונות מאפשרים לכם להתקיים בכבוד.

 

לסיכום

דמי מזונות נועדו לאפשר להורים גרושים להמשיך להעניק לילדים שלהם רמת חיים דומה לזו שהייתה להם טרם הגירושין. מדובר על קביעה שנעשית בבית המשפט, והיא לוקחת בחשבון מספר נתונים שעליהם סיפרנו לכם כאן. כדי למנוע פגיעה בזכויות שלכם מומלץ לקבל ליווי מעורך דין לכל אורך התהליך, כדי שבסופו של דבר תצאו שידכם על העליונה.

חשיבות הייעוץ המשפטי בתהליך

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »