חיפוש

איך מאתרים עורך דין תותח למקרה של תאונת עבודה?

בחיי היום יום, מתרחשות תאונות עבודה, קלות או חמורות, אשר עשויות להוביל לנזקים עבור העובדים הנפגעים ובמצבים חמורים יותר, אפילו למותם.

עובד שנפגע בתאונת עבודה, עלול להישאר עם כוויות או עם חבלות אחרות בגוף, בשל שימוש לא בטיחותי בחומרים מסוכנים, בשל ביצוע עבודה במיקום מסוכן וכד'.

 

תאונת עבודה – מהי ההגדרה?

ב"תאונת עבודה" הכוונה לאירוע מסוים שהתרחש במקום העבודה, בעת מילוי תפקידו של העובד, בדרכו של עובד אליה או בדרכו חזרה ממנה לביתו ובמהלכו, העובד נפגע בגופו או בנפשו.

אדם שהיה מעורב בתאונת עבודה מסוימת רשאי להגיש תביעת תאונת עבודה, למטרת קבלת פיצוי בגין הנזק שנגרם לו. את תביעת תאונת העבודה נדרש העובד להגיש למוסד לביטוח לאומי, באמצעות טופס המיועד לכך.

 

דרכי פעולה לאחר תאונת עבודה

אם אדם נפגע כתוצאה מתאונת עבודה, עליו לבצע כמה פעולות באופן זה:

  1. יהיה עליו לתעד פירוט מקיף של התאונה.
  2. בנוסף, לבקש פרטים מעדים שנכחו במקום התאונה, בזמן שהתרחשה.
  3. לאחר מכן, ההמלצה היא שהנפגע ייגש לקבל סיוע רפואי, לאחר התרחשותה של התאונה.
  4. בהמשך, כדאי שיפנה הנפגע לעורך דין מומחה בתחום, על מנת לקבל ייעוץ בנוגע לתביעת נזיקין, למטרת קבלת פיצוי בגין התאונה ונזקיה.

 

פיצוי בגין תאונת עבודה

באם עובד נפגע בתאונת עבודה, סביר להניח כי יהיה זכאי הוא לקבלת פיצוי, בשל הנזקים שנגרמו לו בתאונה ובשל פגיעה ביכולת השתכרותו, בעקבות התאונה.

לאחר הגשת התביעה למוסד לביטוח הלאומי, יקבל העוד דמי פגיעה מביטוח הלאומי, לרוב, למשך 13 שבועות. מעבר לכך, אם נגרמה לעובד נכות כלשהי, עקב התאונה, יהיה זכאי הוא לקבלת גמלת נכות. למידע נוסף, ניתן להיכנס ל https://fclaw.co.il/עורך-דין-תאונות-עבודה.

 

זכויות העובד

הזכויות המגיעות לעובד שהיה מעורב בתאונת עבודה, מטרתן להבטיח עבורו הכנסה, במידה והכנסתו הקבועה נפגעה עקב תאונת העבודה. מאחר ולא כל אדם שנפגע בתאונת עבודה מודע לזכויות המגיעים לו, עקב התאונה, ההמלצה היא לפנות לעורך דין בתחום תאונות עבודה, למטרת התייעצות עמו וקבלת מידע בנושא. עורך דין מומחה בתחום יכול לכוון את הנפגע בתאונה, באופן מקצועי ויסודי ולהדריך אותו כיצד לפעול בכדי לקבל את מירב הזכויות והפיצויים המגיעים לו.

 

איתור עורך דין

לאחר תאונת עבודה, ניתן לאתר עורך דין טוב שייצג וילווה את הנפגע באמצעות המלצות באתרי אינטרנט המכילים מידע משפטי וכן, באמצעות קבלת המלצות ממכרים או מאנשים אחרים שנעזרו בעבר בייצוג עורך דין ובהתאם לניסיונם האישי, יוכלו הם להמליץ עליו.

 

לסיכום

תאונות עבודה עשויות לפקוד עובדים במקומות עבודה שונים, כאשר בעקבותן, העובד עשוי להיפגע גופנית ו/או נפשית ואף להיהרג. לכל אדם, שהיה מעורב בתאונת עבודה, מגיעות זכויות שמטרתן להבטיח עבורו הכנסה, באם נפגעה יכולתו להשתכר עקב התאונה שעבר.

כחלק מהליך קבלת הזכויות, ההמלצה היא לפנות לעורך דין מומחה בתחום, לקבלת ייצוג מקצועי עד לקבלת הפיצוי המגיע לעובד, עקב הפגיעה בתאונת העבודה.

 

 

איש משפט

אולי יעניין אותך גם

האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?
עורך דין דיני עבודה
האם ניתן להתנגד להוצאה לחל"ת?

מהו חל"ת? חופשה ללא תשלום.  יציאה לחופשה ללא תשלום יכולה להתקיים כאשר העובד מבקש חופשה כזאת, או כאשר המעסיק מוציא עובד לחל"ת. מהן הזכויות של

קרא עוד »
מאזניים
עורך דין דיני עבודה
זכויות עובדים – אחים ואחיות

לכל העובדים במדינה יש זכויות אשר מעוגנות בחוק, וכך גם לאחים ואחיות. חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו, ידע מתי הן מופרות ויוכל לפנות במידת

קרא עוד »