חיפוש

איך להתקיים למרות קיומם של עיקולים על חשבון הבנק

אדם שיש לו חוב כספי שלא משולם, עשוי למצוא עצמו יום אחד במצב שבו בעל החוב נקט בהליך משפטי לטובת גביית החוב באמצעות בקשה להטלת עיקול על חשבונו של החייב.

היות שחשבון הבנק הוא הבסיס הפיננסי דרכו נהוג להתנהל, עלול העיקול לשבש את חיי החייב בצורה חמורה.

עם זאת, ישנם מספר דרכים להתנהלות גם במצב של עיקול על חשבון הבנק.

 

עיקול על חשבון הבנק – אמצעי למימוש החוב

חשבון הבנק הוא האמצעי המאפשר התנהלות בחיי היומיום בכל הקשור לניהול הוצאות והכנסות. במקרה שבו אדם חב בחוב כספי כלפי גורם כשלהו, יכול אותו גורם, בתנאים מסוימים, לבקש מבית המשפט או מלשכת ההוצאה לפועל, להטיל צו המורה לבנק של החייב למנוע מהחייב מתן גישה לכספים המצויים בחשבון הבנק שלו.

בעת שהבנק מקבל לידיו את צו העיקול, הוא מחויב בהקפאת החשבון. בשונה מעיקולים אחרים על זכויות או רכוש, עיקול חשבון הבנק הוא הליך אידיאלי עבור תובע החוב מאחר שהוא מאפשר גישה לכסף נזיל ללא צורך בהליכים נוספים. העיקול יכול שיהיה על סכום בגובה החוב או סכום קטן ממנו. הקושי המשמעותי בעיקול מצד החייב הוא בכך שהוא מביא להקפאה של הפעילות בחשבון.

 

סוגי עיקולים

הטלת עיקול תהיה מטעם רשות שיפוטית כגון בית המשפט או לשכת ההוצאה לפועל בהתאם לעילה המבוקשת. כאשר מדובר במי שזכאותו לכסף מהחייב נובעת מפסק דין חלוט, נכונות הרשות השיפוטית להטיל עיקול תהיה גבוהה מאחר שאין מחלוקת באשר לתוקף החוב.

לעיתים מדובר בהליך לטובת גביית חוב מכוח הסכם, כמו מול ספק תקשורת אשר החוב כלפיו לא שולם. מקרה נוסף, הוא עיקול המוטל במסגרת הליך משפטי שטרם הגיע להכרעה, אולם בתי המשפט מאפשרים עיקול כסעד זמני לתובע על מנת למנוע העלמת כספים בזמן בירור התביעה. מידע על דרכי הטלת עיקול, ניתן לקבל אצל עורך דין גביית חובות המתמחה בתחום זה.

 

התנהלות עם חשבון מעוקל והשפעת העיקול על דירוג האשראי

על מנת להתנהל בצורה נאותה בעת שקיים עיקול על החשבון, יש צורך בהתנהלות עם מזומן או כרטיסי אשראי נטענים. האפשרות לפתוח חשבון בנק נוסף היא אפשרית, אולם זאת ללא אפשרות קבלת אשראי. זאת מאחר שבעת פתיחת חשבון בנק חדש, יידרש החייב לאפשר לבנק החדש גישה לדירוג האשראי שלו ושם יתברר לבנק החדש כי חשבון קודם של החייב נתון לעיקול.

 

הסדר חובות בצל עיקול על חשבון הבנק

הדרך הטובה ביותר להשיב את פעילות החשבון במצב של עיקול הוא יצירת הסדר חוב על ידי פריסתו לתשלומים. את הבקשה יש להגיש ללשכת ההוצאה לפועל אשר הטילה את העיקול ורצוי לעשות זאת באמצעות עורך דין להסדר חובות.

 

התנהלות כלכלית ללא חשבון בנק – לעשות את זה נכון

עיקול חשבון הבנק מקשה מאוד על ההתנהלות היומיומית ברמה הפיננסית. ניתן להשיב את הפעילות בחשבון על ידי תשלום החוב, אולם לעיתים גיוס ההון לכיסוי החוב עשוי להימשך זמן רב. במהלך תקופה זו, רצוי לעשות שימוש באמצעים חלופיים כגון אשראי נטען וכסף מזומן ובמקביל לפעול להסרת העיקול, בין אם בתשלום מלא של החוב ובין אם במסגרת הסדר חובות.

 

ציוד משפטי

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »