חיפוש

איך לבנות תוכנית עסקית למשרד עורכי דין

בתקופה האחרונה, לא מעט מנהלים של משרדים לעריכת דין בוחרים לברר ברחבי הרשת פרטים אודות בנייה של תכנית עסקית.

בעבר הדבר לא היה מוכר עבור רבים מהם, אך בתקופה האחרונה ישנה עלייה במודעות בכל הנוגע לתחום מכיוון שהעניין ידוע – בנייה של תכנית עסקית למשרד עורכי דין מאפשרת למשרד להתנהל על הצד הטוב ביותר.

נפגשנו עם יועץ עסקי בעל רזומה עשיר בתחום כדי לאסוף עבורכם את כל המידע הנוגע לבנייה של תכנית עסקית למשרד.

בשורות הבאות תוכלו לקרוא את כל הפרטים בנושא.

 

מהי תכנית עסקית למשרד עורכי דין?

תכנית עסקית למשרד עורכי דין זהו בעצם מסמך שבו מופיע פירוט אודות התנהלות המשרד בכל הנוגע לתחומים שונים. להלן כמה תחומים שחייבים להיכלל בתכנית עסקית:

  1. הכנסות והוצאות
  2. תחומי ההתמחות של המשרד
  3. ערוצי השיווק
  4. המיתוג הנוכחי
  5. קהל היעד וכו'

 

תכנית עסקית טובה היא כזו שמתבססת על נתוני העבר (במידה כמובן ומדובר במשרד ותיק) במטרה ליצור תחזית עתידית של ההכנסות תוך הדגשת היתרונות המשמעותיים של המשרד.

 

איך לבנות תכנית עסקית למשרד עורכי דין?

תכנית עסקית למשרד עורכי דין בונים אך ורק בליווי של יועץ עסקי. התכנית העסקי צפויה להיבנות בהתאם לשלבים הבאים:

  1. גיבוש הרעיון העסקי

בשלב זה, צריך לגבש את החזון האישי והעסקי של המשרד. היועץ יכוון את מנהל המשרד בכל הנוגע להגדרה של הרעיון העסקי שצפוי להביא למימוש החזון של העסק. בנוסף, ידובר רבות על ההגדרה של מהות המשרד וקהל היעד.

 

  1. איסוף המידע

שלב זה כולל את מיפוי המידע הדרוש וקליטה של אינפורמציה ממגוון של מקורות מידע (בעיקר מהמדיה). כאשר רוב המקורות נאספים מרחבי הרשת. בנוסף לכך, יש לבדוק מיהם המתחרים הישירים והעקיפים של המשרד ולנתח את כל הנוגע לנתוני השוק.

 

  1. גיבוש האסטרטגיה וניסוח יעדים להמשך

בשלב זה נקבעת האסטרטגיה העסקית, הטקטיקה למימושה וקביעת יעדים בכל הנוגע להערכת הביצועים העסקיים.

 

  1. גיבוש התכנית העסקית של המשרד וכתיבתה

שלב זה הוא השלב האחרון בבניית התכנית העסקית והוא כולל גיבוש המטרה וכתיבת כל המידע הנ"ל בקובץ מסודר ומאורגן היטב שישמש את המשרד בהמשך (זו כמובן התכנית העסקית).

אם אתם מעוניינים לקבל פרטים נוספים בנושא או לתאם פגישה בנוגע להכנת תכנית עסקית למשרד עורכי דין, אנו ממליצים בחום לפנות אל אייל פז ייעוץ עסקי ולתאם פגישת ייעוץ בהקדם האפשרי.

 

מה עושים עם תכנית עסקית למשרד עורכי דין?

התכנית העסקית משמשת את המשרד כמעין מפת דרכים, היא בעצם מכוונת את מנהל העסק ומאפשרת לו לעבוד לפיה. בהתאם לתכנית העסקים, מנהל המשרד יכול לתכנן את הצעדים הבאים בכל הנוגע לשיווק, להתנהלות הפיננסית, וכוח האדם וכל המידע הנוסף שמופיע בה.

 

מסך

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »