חיפוש

איך תוכל לבחור עורך דין מקצועי ואמין

עורך דין הוא בעל מקצוע שאנחנו נזקקים לו בשלבים שונים בחיים – שלבים משמחים יותר או פחות.

איכות שירותו של עורך הדין חשובה, ובמידה רבה קובעת את הצלחת ההליך לשמו שכרנו את עורך הדין, כאשר לרוב להצלחה או כישלון ישנם משמעויות כבירות, בין אם אישיות, כלכליות, משפחתיות וכדומה.

לכן בחירת עורך הדין לא יכולה להיעשות כלאחר יד, אלא יש לבחור היטב. אלו הדברים החשובים בעורך דין.

 

  1. ניסיון מקצועי בתחום הרלוונטי

כמו בכל מקצוע אחר, אחד הדברים החשובים הוא הניסיון המקצועי ובפרט ניסיון בתחום הרלוונטי. עולם המשפט הוא רחב מאוד וישנם תחומים רבים בהם מתמחים עורכי דין, ועורך דין לדיני משפחה לאו דווקא יהיה בקיא בתאונות עבודה, למשל. לכן יש לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בתחום הרלוונטי ורצוי להציג הוכחות לניסיון מוכח בו אתם זקוקים לשירותו של עורך הדין.

 

  1. זמינות ומענה ללקוח

לפעמים אדם שוכר משרד עורכי דין גדול ובעל שם, אך מגלה בהמשך כי המשרד לא ממש זמין אליו ומתרכז בעיקר בלקוחות הגדולים שלו. לכן כבר בתחילת התהליך יש לדרוש מעורך הדין להסביר כיצד הוא רואה את תהליך הטיפול בך, מהם הסיכונים והסיכויים להצלחה לדעתו וכדומה. העולם המשפטי לא פשוט להבנה עבור מי שאינו משפטן (וגם עבור משפטנים זה לא תמיד קל), השפה המשפטית יכולה להיות מבלבלת ועורך הדין צריך להיות זמין עבורכם לכל שאלה ולכל עניין. בהיבט זה למשרדי בוטיק כגון משרדו של עורך דין מאור לוי יש יתרון, שכן משרדים כאלו לוקחים כמות מצומצמת יחסית של לקוחות בזמן נתון ומספקים מענה מקיף, ליווי של הלקוח בכל שלב וזמינות מלאה לצרכיו.

 

  1. ביטוח

לפעולות שמבצע עורך דין עשויות להיות השפעות משמעותיות על המצב הכלכלי שלך, ולכן חשוב לוודא שלעורך הדין יש ביטוח הכולל כיסוי לפעולות משפטיות על מנת שלא תצטרכו לשלם ביוקר על כך בסופו של דבר. בקשו מעורך הדין להציג פוליסת ביטוח של אחריות מקצועית הכוללת כיסוי בגובה מהות השירות.

 

  1. רגישות וכימיה

שירותו של עורך דין נצרך בשלבים הרגישים ביותר בחיים. בין אם מדובר בעורך דין המלווה תהליך גירושין, חדלון פירעון, תאונת עבודה או מכירת דירה – בכל אחד מהמקרים הללו עשויות להיות רגישויות רגשיות, משפחתיות או כלכליות. עורך הדין צריך להיות אדם המסוגל לגלות רגישות ואמפטיה למצב בו נמצא הלקוח, ולפעמים עורך הדין יצטרך לפעול גם במישורים נוספים מלבד המישור המשפטי כדי להבטיח הצלחה במישור המשפטי.

 

  1. מחיר ותשלומים

עורך דין הוא שירות שאנחנו שוכרים פעמים רבות דווקא בזמנים בעייתיים מבחינה כלכלית, אך שירות זה עלול להיות שירות יקר אם אתם שוכרים עורך דין טוב. למרות זה, ניתן לחלק את התשלומים באופן הוגן כך שתוכלו לעמוד בכך. אם יש צורך ואתם מעוניינים בכך, לפני שאתם מסכימים להצעת התשלום בקשו לחלק את שכר הטרחה באופן נוח עבורכם.

 

פטיש וספרים

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »