חיפוש

איך לבחור עורך דין לרשלנות רפואית?  

תביעת רשלנות רפואית הינה תביעה אזרחית-נזיקית על מנת לקבל פיצויים בגין נזקים שגרמו כתוצאה מרשלנות של גוף או גורם רפואי כלשהו. לצורך הוכחת התביעה יש להוכיח את עצם מעשה הרשלנות כלומר להוכיח כי הצוות הרפואי חרג מסטנדרט רפואי סביר ועקב התרשלות זו נגרמו הנזקים לתובע. בהמשך המאמר נדון בשאלה איך לבחור עורך דין לרשלנות רפואית.

 

החשיבות בבחירת עורך דין

ניהול תביעת רשלנות רפואית מצריך לא רק ידע וניסיון משפטי נרחב אלא גם ידע רפואי ונדרשת מיומנות מקצועית רבה כל מנת לטפל כראוי בתביעת רשלנות רפואית. במקרים קשים של רשלנות רפואית לניזוק עלול להיגרם פגיעה קשה ובלתי הפיכה ויש חשיבות בבחירת עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לייצג את האינטרסים של הניזוק ויביא בפשרה או בפסק דין למיצוי מלא של זכויות הנפגע ולפיצויים ראויים.

עורך דין

מיומנויות של עו"ד רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית נדרש להבין את המטרייה הרפואית באופן ברור, לקרוא את התיק ולהכיר את כל המונחים הרפואיים  הרלוונטיים. עליו גם לדעת לתשאל במדויק את הלקוח, לגבש את התשתית העובדתית של המקרה, לוודא את העילה המשפטית ולאתר את המומחים הרפואיים הרלוונטיים לשם הגשת חוות דעת. בסופו של התהליך עליו לנסח תביעה ראויה ולנהל את התביעה באופן מיטבי.

 

ניסיון בתביעות רשלנות רפואית

לצורך בחירת עורך דין רשלנות רפואית, כדאי לברר לגבי מידת ניסיונו של העורך הדין באופן ספציפי בתביעות רשלנות רפואית. יש לבקש לשמוע מידע אודות תביעות בהן הוא טיפל ובאיזו מידה הא מבין ויודע לגבי תחום הרשלנות הספציפית שלכם. אין תחליף להתרשמות אישית מעורך הדין וחשוב שתהיה כימיה טובה, מכיוון שתביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת העשויה להימשך גם כמה שנים.

 

עורך דין מומלץ לרשלנות רפואית

בעת בחירת עורך דין רשלנות רפואית מומלץ לבקש הפניות ללקוחות עבר שתביעותיהם התקבלו או הסתיימו בפשרה מחוץ לבית המשפט. בין אם הופניתם לאותו עורך דין על ידי מכרים או שהגעתם אליו דרך חיפוש בגוגל מה שצריך לקבוע הוא הניסיון והקבלות שהוא יכול להציג בתחום לצד ההתרשמות הישירה והאישית שלכם ממנו.

עוד רפואי

שכר טרחת עורך דין רשלנות רפואית

בעת בחירת עורך דין רשלנות רפואית יש לבדוק את נושא שכר הטרחה. פעמים רבות ההוצאה היחידה עבור הלקוח שלב הראשוני היא עבור חוות הדעת של המומחה הרפואי מטעם התביעה כאשר שכר טרחת עורכי הדין הינה כחלק מהפיצויים ורק במידה והתביעה תתקבל בפסק דין או בפשרה בין הצדדים מחוץ לבית המשפט.

 

סיכום בחירת עורך דין

לסיכום הנושא, בתחום המשפטי אין איסור לעו"ד לטפל בתחום שאינו בתחום התמחותו. בתחום המשפט יש חלוקת התמחויות וחשוב מאוד לברר עם העורך דין אם הוא אכן בעל ניסיון בתביעות רשלנות רפואית. בקשו בעת הפגישה ממנו לתת דוגמאות ספציפיות של מקרים הדומים לשלכם בהם הוא טיפל כמו גם לתת לכם פרטים של תובעי עבר לשוחח עימם.

עורך דין רפואי

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »