חיפוש

איך בוחרים עורך דין?

כיום בישראל ישנם עורכי דין רבים כמעט בכל תחום משפטי.

במקרים בהם יש צורך בעורך דין, ניתן לראות כי בכל תחום יש עורכי דין רבים ושונים, דבר שהופך את הבחירה בעורך דין מסוים להחלטה לא פשוטה.

אז כיצד בוחרים את עורך הדין שיהיה המתאים והטוב ביותר עבורנו? הנה כמה טיפים.

 

עצות לבחירת עורך דין

כאמור, בחירת עורך דין היא אינה החלטה קלה, ובכדי להקל עליכם ריכזנו כמה טיפים למה צריך לבדוק ולשים לב כאשר בוחרים עורך דין:

תחום התמצאות

אחד הדברים החשובים הוא לבחור בעורך דין אשר תחום התמצאותו הנו התחום שרלוונטי לשירות לו אנו זקוקים. לעיתים רבות, עורכי דין מתמחים בתחומים אשר או חופפים או נושקים לתחום הרלוונטי, אך חשוב לדעת כי אין זה מספיק, משום שבחירה בעורך דין שאינו עוסק בפועל בתחום, לרוב לא מתמחה ומתמצא לעומק בסוגיות בהן הוא נדרש לייצוג. כתוצאה מכך, עורך דין שאינו מתמחה בתחום עלול לגרום לנזק ללקוח. מעבר לבחירת עורך דין המתמצא בתחום, חשוב לבחור בעורך דין בעל ניסיון בתחום הרלוונטי. זאת משום שעורך דין בעל ניסיון יהיה מוכן יותר לכל תרחיש ויוכל להתמודד אתו בהתאם, דבר שייתן לכם שקט נפשי.

 

מענה מהיר וערנות

חשוב למצוא עורך דין שיכול לתת מענה מהיר ומידי בהתאם להתפתחויות המשפטיות בתיק. ליכולת התגובה והערנות של עורך הדין מול הצד הנגדי יש חשיבות רבה והשפעה עצומה על הצלחתכם.

 

יחס איש

עניין חשוב נוסף הוא היחס האישי והאכפתי שמעניק עורך הדין והצוות שלו ללקוחותיו. לעיתים רבות, תיקים משפטיים עלולים להשפיע בצורה משמעותית על עתיד הלקוח ועל משפחתו, ולכן יש חשיבות רבה לשירות אכפתי ואנושי. עורך דין בעל יכולת לגלות רגישות, מאפשר ללקוח לחוש ביטחון בהליך אותו הוא נאלץ לעבור, וכן מוכנות לשיתוף פעולה מלא והסכמות. ליווי אישי של עורך דין מסייע ללקוח ולמשפחתו גם במישורים הנלווים להליך המשפטי אותו הם עוברים, ובכך גם להטיב עם התהליך עצמו. מנגד, מצב בו אין יחס אישי ויש ניתוק רגשי מצדו של עורך הדין וצוותו, עלול לפגום ביכולת של עורך הדין לייצג את הלקוח וכן פוגם באמון של הלקוח בעורך דינו.

 

לסיכום,

בחירת עורך דין היא החלטה חשובה מעין כמוה, מאחר ויש לה השלכות הרות גורל על המשך דרכם של המיוצגים ומשפחתם, בכל תחום שבו השירות המשפטי מוענק. לכן, יש לבחור בעורך דין שמתמחה ובעל ניסיון רב ככל האפשר בתחום, אך גם כזה שתחושו בטוחים בו, שיהיה אכפתי ותוכלו לעבור אתו את ההליך המשפטי בתחושה של אמון והדדיות. תוכלו לברר לעומק, לקרוא במגזין משפטי, ולהתייעץ עם אנשים בכדי לבחור בעורך דין שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר.

 

שופט

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »